بايرن مونيخ با تمام قوا مقابل حريف قديمي

۱۴ بازديد

اين روزها تيمهاي بوندس‌ليگايي كمتر از قبل از بايرن مونيخ هراس دارند ولي مونشن‌گلادباخ كه روز شنبه بايد به مصاف بايرني‌ها برود سالها است كه طعم قدرت خارق‌العاده‌ي بايرن را چشيده است. 

به گزارش "ورزش سه"، ناكامي بايرن در بازي‌هاي اخيرش گلادباخ را اميدوار كرده كه شايد بتواند اين بار در مقابل اين غول بزرگ فوتبال آلمان نتيجه‌ي خوبي بدست آورد و حتي با موفقيت درآليانس آرنا در جدول رده‌بندي بوندس‌ليگا بالاتر از بايرن مونيخ بايستد. 

 

از سوي ديگر بايرن كه امسال به دنبال هفتمين قهرماني پياپي در بوندس‌ليگا است بعد از ناكامي در پيروز شدن در سه بازي اخير خود با يك شبه‌بحران روبرو شده است. بايرني‌ها در دو بازي اخيرشان در بوندس‌ليگا و يك بازي در ليگ قهرمانان پيروز نشده‌اند. 

 

اين ناكامي‌هاي بايرن باعث شده دورتموند با 14 امتياز صدرنشين  بوندس‌ليگا شود. بايرن و هرتا با 13 امتياز در رتبه‌هاي بعدي قرار دارند و گلادباخ با 11 امتياز آنها را از  نزديك تعقيب مي‌كند. 

 

نيكو كوواچ بعد از تساوي 1-1 شاگردانش مقابل آژاكس آمستردام گفت:" آنهايي كه بايرن مونيخ را مي‌شناسند مي‌دانند كه ما اين شرايط را نخواهيم پذيرفت و براي بازگشت به روزهاي اقتدار و پيروزي هر كاري لازم باشد خواهيم كرد. حالا بايد آستين‌ها را بالا بزنيم و كاري كنيم كه اين روزها فراموش شوند. بايد هر چه سريعتر به سبك بازي عالي‌مان در هفت بازي ابتداي فصل برگرديم". 

 

بايرن از فصل 2010/2011 كه با هدايت لوئيس فن‌خال در سه بازي پياپي بوندس‌ليگا نتوانسته بود پيروز شد تا امسال چنين ركوردي را ثبت نكرده بود. اما نتايج سالهاي گذشته نشان داده كه گلادباخ در فصلهاي اخير يكي از دشوارترين حريفهاي بايرن بوده، رقابت داغ اين دو تيم سابقه‌اي طولاني دارد و به دهه‌ي 70 ميلادي برمي‌گردد. در آن سالها بايرن وگلادباخ در 9 فصل پياپي، قهرماني بوندس‌ليگا را بين خود تقسيم كردند كه از اين تعداد، 5 بار جام قهرماني به گلادباخ رسيد و 4 بار به بايرن مونيخ.

 

ولي بعد از آن سالها، وضعيت دو تيم به گونه‌اي كاملاً متفاوت رقم مي‌خورد. بايرن در سالهاي بعدي به حاكم بلامنازع بوندس‌ليگا و فوتبال باشگاهي آلمان تبديل مي‌شود در حاليكه گلادباخ از سال 1977 تا كنون ديگر قادر به قهرماني در بوندس‌ليگا نشده و معمولاً در ميانه‌هاي جدول جا خوش كرده است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.